「萬里敦煌道,走馬看不停」

 甘肅-敦煌

 09-05~~09-11

沈嘉儀  職業:學生
黃嘉晞  職業:學生

 
8

2017-09-12 15:09

敦煌遊・終結 | 香港

 琴晚因為內地航空管制,Delay到晚上9點幾先正式起飛,抵達深圳已經係凌晨12點幾。我地只可以經24小時通關嘅皇崗口岸過關返香港,返到粉嶺嘅屋企已經凌晨2點半,加上今朝要上8半堂,於是急忙沖個涼食個杯麵就即刻訓教。雖然呢次旅程已經完左,但之前一直因為內地網絡問題、同行程途中想專心遊覽,而未有同大家分享其他旅程中有趣嘅事情、買票、來回交通呢啲實用性資訊等等,所以我地都會Keep住出Post,同埋整理呢幾日嘅精彩時刻,剪成片段同大家Share!記得睇我地個Page呀~


7

2017-09-11 15:08

東戈壁灘

 找數真漢子第二回!Campfire之鬼跳起狂歡來。係沙漠露營果陣,一見到佢地起左個野火堆就馬上飛奔過去自己跳狂歡,無錯係自己跳,然後馬來西亞嘅朋友淨係笑笑口睇我跳,完全唔知我做乜無啦啦聞歌起舞,後來先同佢地解釋香港大學生搞迎新營會同新生一齊跳campfire呢個傳統。一邊跳一邊比啲柴火嘅煙攻到眼淚一直流,嗚嗚沙漠真火Campfire都係人生第一次。


6

2017-09-10

正在前往榆林窟的途中,離瓜州仲有幾十公里,好期待呀!


2017-09-10 12:42

離開雅丹地貌(離開玉門關沒多久)

本身計劃睇雅丹日落,但今日天氣麻麻,有舊烏雲擋住左太陽。師傅叫我地快快入去睇下啲地貌見識下就走回程搏係戈壁灘睇日落。於是我地就去左買飛搭5點30分班車入去睇,但睇雅丹地貌途中因為天氣不定、有其他同車嘅遊客遲上車而延遲左回程嘅時間。
我地睇完雅丹地貌之後,就同趙師傅馬上開車打道回府,當時係6點45分左右,個天仲好光,因為黎左幾日敦煌呢邊日日都8點幾先日落入黑。師傅沿途一路揸車,ceci閉目養神,我就一路睇風景,窗外面有一片灰灰黑黑嘅幕,當時距離真係好遠下,一直以為果邊落緊大雨。本身趙師傅都以為係雨,點知架車一直駛一直駛,見到原本係對面灰灰黑黑嘅一片幕愈黎愈近,先知係沙塵暴!加上條路有限速,但係都睇得出就算開幾快都好,其實都無可能走出個沙塵暴,因為個範圍真係太廣。
其實係呢次沙塵暴之前,係雅丹地貌都經歷左一場小風沙(相對沙塵暴而言)。呢次黎敦煌嘅見識同體驗實在係令人動魄驚心,由個沙塵暴打緊黎、打到黎、身在其中、走出困境,都有太多太多嘅感受經歷體會,暫時未能一一詳述。今日可以話我地唔幸運,但都可以話我地係好幸運,唔幸運係遇到沙塵暴,幸運都係遇到沙塵暴,有一個難得嘅人生體驗,期間大家可以冷靜應對,互相合作,最終可以大步攬過,平安返到民宿,最終我地10點返到民宿。依家要好好休息下,大家唔洗擔心!


2017-09-10 12:41

蘭州馬子祿牛肉麵

到左蘭州寄存埋行李,因為晚機嘅關係,我地會係蘭州走一走。肚仔餓去左間老字號食牛肉麵,叫馬子祿牛肉麵。8蚊碗牛肉麵邊度搵,雖然得牛肉粒,我果碗得2粒仔,ceci果碗多啲,但個麵係好食嘅!肉唔夠,可以order一份牛肉,都係8蚊一份,係牛肉片,好好食!呢度人均消費$16蚊,就食到師傅手拉牛肉麵。我地發現唔少本地人都會嚟呢到食,相信係正宗老字號。


2017-09-10 12:40

榆林窟

終於去到榆林窟,師傅開到120/km都要2個半鐘先到。學生飛半價$20,門票價錢極抵,但其實性價比無網上講得咁高。可能係我地已經花光所有運氣去遇見沙塵暴同埋沙漠露營!因為包車價錢都要$400人仔,除返開仲貴過睇莫高窟。但佢有兩樣野真係好過莫高窟嘅,一係人真係少好多(1次導賞團10個人左右,不過我都係覺得10都係太多太多,因為網上講到無人去咁,期望太高


2017-09-10 12:40

敦煌號

之前都同大家提及過敦煌號,今晚我地搭敦煌號出返蘭州,聽晚轉機返深圳返香港啦。敦煌號嘅車廂除左係比想像中舒服同乾淨之外,仲有個政策叫換票。車務員會逐間逐間收車票,然後換張硬卧證、軟卧證比你,到你要到達你嘅目的地之前會黎叫醒你比返張票你,換返佢一開頭比你嘅證。我地估,佢地咁做係包裝左查票呢件事,唔洗驚嘅人買平嘅車票搭去遠嘅地方,同時又比人覺得好貼心!


2017-09-10 12:38

東戈壁灘2

敦煌呢邊日出時間係7:00 - 7:30呢段時間,係沙漠露營夜晚睇星星,日頭緊係睇日出啦!7點一直坐係沙漠度睇住太陽升起,沙漠由暗變光,光變更光,照出沙漠高高低低唔同嘅影,真係好靚好靚。睇完日出,就飛左轉沙漠越野車,超爽、超快,快到頂Cap都飛走左,要兜返轉頭執!同一團去沙漠露營嘅都係馬來嘅朋友,夜晚圍住野火同當地人一齊飲啤酒玩酒Game,聽佢地講自己旅行嘅故事,分享我地身在沙塵暴中心嘅感受,仲有好好食嘅真·土匪雞翼、烤羊串,真係諗起都回味。今日係係敦煌嘅最後一日,因為沙塵暴之後果日我地留左係市內休養生息,無去到榆林窟,心入面一直好想去,就趁今日去埋!又食左轉羊肉粉湯(真係極好食唔是講笑)又出發啦我地。


5

2017-09-09

琴日落完雨打完沙塵暴,今日天氣極好。依家食飽飽行下市中心,再去雷音寺!今晚打老虎,去沙漠露營,去滑沙、揸沙灘越野車、跳campfire!狂歡我都準備好啦

2017-09-09

自從呢隻偷食嘅貓食咗我地隻雞脾之後,佢就成日跟住我地,勁痴身。


2017-09-09 12:38

東戈壁灘

最後一晚係敦煌,我地轟左去東戈壁灘露營!同一班來自馬來西亞嘅朋友一齊入去。身處係大漠入面,聽風聲、睇日落、滑沙、坐沙灘越野車、食羊肉串燒,好正呀呀呀呀呀呀!


2017-09-09 12:37

藥房

作感冒,但藥入面居然無收鼻水止咳藥,唯有去藥房買啲成藥頂住先。點知係店員專登咁講啲藥嘅時候,竟然比我地聽到Campfire之歌「成吉思汗」,於Campfire 之鬼即時聞歌起舞!


2017-09-09 12:36

馬記正宗蘭州牛肉麵(五環賓館對面)

呢間蘭州牛肉麵,即叫即拉即煮,點左紅燒牛肉麵同加肉牛肉麵之後,師傅就即刻拉麵。啲麵條彈牙好食,牛肉都好正,有肉香!兩碗麵收$36蚊人仔,我地都幾肯定係比人劏,因為呢間野係包車師傅趙叔叔成日食嘅,細碗只需$6蚊人仔!但係我地個餐牌就係每碗貴3倍,都係香港好,有咩可以報消費者委員會,係呢度你食就一個字唔食就兩個字,基乎無時無刻都比人劏,因為世界都知道你係外賓(比遊客的可劏性更高,與外國人同等Lv)


4

2017-09-08

是咁的,走出沙塵暴之後已經無心機出去搵好西食啦,於是直接返客棧,成晚無食過野,食埋個杯麵訓啦!聽日再出post~~


2017-09-08 12:34

西千佛洞

今日走敦煌西線,唔想去電視城嘅我地直接飛左敦煌古城,去西千佛洞。唔去唔知呢個洞性價比極高,琴日睇完莫高窟,評價真係人太多逗留時間太少,而門票學生飛都要$120人仔,今日西千佛洞學生飛只係$15人仔,睇5個洞窟。人唔多,講解員講得詳細啲生動啲,同壁畫佛像距離亦都近好多,而且唔少壁畫仲睇到顏色。其中一個洞窟佛陀背後嘅壁畫保留左藍色、湖綠色,導賞員話呢啲顏色可以保留落黎,係因為當時嘅顏料用寶石磨成粉再調配而成。而當時,敦煌人只需要用普通食糧如番茄、紅蘿蔔就可以換得到,現在就不行了。


2017-09-08 12:32

車上

敦煌係中國少數無咩工業發展嘅城市,水土都相對好,加上日照時間長,可以種出好生果。叔叔就係我地參觀嘅時候去摘提子比我地食!好食到食唔停!宜家仲長埋我地去佢朋友到摘提子!


2017-09-08 12:30

鳴沙山

雖然係敦煌都係6點鐘,但其實似香港嘅3點、4點。趁天仲光,我地係民宿出發行咗大約10分鐘就到左鼎鼎大名嘅鳴沙山,感受大漠嘅風采。踏足呢個沙山嘅第一個感覺就係:行一步退三步。我地試過唔跟住堆滿人嘅上坡路徑行,直接行上沙山,但係行左好耐都上唔到頂,無論幾用力行,腳下嘅沙都會流走,將我地拉後,加上烈日當空,成個人出晒汗,頭又痛,好絕望!呢個moment令我諗返起一套80年代中日合拍片「敦煌」,戲嘅開頭就講過係大漠入面行走要做好死嘅準備,沙漠就好似魔鬼咁不斷消磨人嘅意智。於是我地抱住往死裏死裏去嘅精神爬上頂。而係望返落去嘅景真係好正,唯一唔好就係太多人,而佢地講野都好大聲。


2017-09-08 12:30

【敦煌突發-小偷來襲】

瞓瞓下聽到好嘈,有野俾人拖拉,警覺性好高嘅我即刻爬起身望一望對面,居然見到一包野自己係到郁,驚到我呢... 之後望真啲有條尾,我一個反應係有老鼠!於是我即刻拍醒瞓死左嘅沈嘉儀!開燈之後發現原來係隻小貓係窗邊跳左入黎,仲想偷左我地隻雞脾。最後,我地決定比左隻脾佢,佢先肯走。一個鐘後,佢又跳返入黎,今次佢無偷野,就坐係床上係咁喵喵叫,好嘈!


3

2017-09-07 11:07

(西晉)古墓

行完三危山,諗住趙師傅應該都會車我地返客棧啦,點知佢途中問我地去唔去睇古墓,話個古墓係西晉時期,見我地咁中意歷史野就推薦一下,平時好少遊客去呢啲地方參觀。一聽到係古墓,又少遊客就點都話去睇啦。趙師傅就車我地經過好多小墳嘅路,師傅話兩邊果啲係現代人嘅墓地,指住前面五星紅旗飄飄嘅地方話果度先係目的地。去到西晉古墓差啲就自己轟左入去,記住大陸任何景點都要買飛,買飛一定要問有無學生飛,原價$30,減到$20一張飛。
買完飛課完金,導賞員拎住個手電筒就帶我地去睇兩個古墓,一個係西晉時期,另一個係東漢時期。由古墓結構推算返當時社會形態思想,以及墓主嘅身份地位。西晉古墓深12米,用石片石磚做成拱形墓地,無加任何水泥或者固定物,每塊石磚都有畫像,比如伏羲女媧(代表佢地的信仰)、大力士(代表佢地對力量的崇尚)四方神獸(代表方位以及有鎮守墓地之意)、牛羊馬鹿(代表墓主生前擁有財產),甚至有一對守門人的畫像,走入墓室見到有佢地嘅糧倉、耳室、廁所等間格,完全反映出古人「死後如生前」嘅概念,為死後世界建構如同生前嘅生活。


2017-09-07 11:06

三危聖境

三危山就係莫高窟隔離,點解會有莫高窟都係因為三危山,同大家講個故事:從前有座山,山上有和尚,然後就有左莫高窟啦。個和尚企係三危山望向依家莫高窟所在地,見到佛光閃閃,於是開始打造石窟,後來每個朝代都有人一齊修建石窟。
而三危山,趙師傅話平時係無人去嘅,佢地當地人只會係佛誕先會上三危山焚香禮佛。今日上到去,沿途兩邊都係寸草不生嘅石山,經過左觀音井(趙師傅話相傳飲左啲井水無仔生嘅變有仔生,有仔生嘅變生男生女任君選擇),又睇左西王母廟同龍王廟,呢兩座廟都係道教為主,又係一個佛道並存嘅地方,聽趙師傅講,敦煌係佛教聖地,但其實都存在好多民間宗教,無話特別佛教一家;道教一家,好多時對於佛學嘅認識都係由上一輩口耳相傳流傳落黎,唔似香港有宗教嘅辦學團體營運一間學校比學生學習宗教知識,佢仲話依家呢輩嘅年輕人已經唔信了。趙師傅一路長驅直入去到盡頭,就係一尊金身大佛,高26米,佛光照耀整個三危地區,甚或是敦煌。大佛嘅正對面係南山寺,入面供奉唔同嘅佛同菩薩,大雄寶殿入面嘅佛陀就正對外面嘅金身佛陀。走入三危山,外面只有呼呼風聲同旗幡被吹得搖曳嘅聲音,走入寺廟特別寧靜,所謂佛門清淨地,今日完全見識到。


2017-09-07 11:05

莫高窟

朝早睇完數碼影視中心嘅小電影之後,坐擺渡車(即穿梭大巴)去莫高窟。依家都仲係莫高窟嘅旺季,所以入面都係人頭湧湧,除左我地呢啲散客,仲有一團一團嘅旅客!因為我地提前一個月係網上訂飛(學生飛有半價,趁仲係學生好快啲去旅行),可以參觀8個洞窟,如果無訂到飛,要係當日晨早去排應急飛,就淨係可以參觀4個窟。其實8個窟真係唔夠喉,因為人多,停留嘅時間好短。今日我地睇左94、96、100、259、16、17呢幾個窟(仲有兩個唔記得左),其實每個石窟入面嘅壁畫同佛像都好靚,加上導賞員嘅講解令到我地更清楚。94窟係個佛道合一嘅窟,點解咁講呢?係清代之前,94窟仲係一個佛窟,入面有佛陀同埋佢兩個弟子(應該係阿難同迦葉),四周牆壁都畫滿壁畫,有飛天等等,頂上嘅蓮花就象徵佛教出淤泥而不染。睇到黎呢度都未有道教,點算係佛道合一呢?清朝王圓祿道士發現莫高窟,佢想供奉太上老君,於是命人打造左個太上老君雕像放左係佛陀前面一齊供奉。成日都講儒釋道合流,呢個係個幾有趣嘅洞窟就體現左佛道並存嘅局面,所以同大家分享下。


2017-09-07 11:04

莫高窟數碼影視中心

岩岩係莫高窟嘅數碼影視中心睇完兩條小電影,一條係關於敦煌同莫高窟嘅歷史;一條係關於莫高窟嘅洞窟。我地係球幕影院睇有關莫高窟洞窟,條片非常精彩,展示左唔同洞窟入面嘅情況,佛像、飛天如在眼前,配合360度全景拍攝技巧,睇到大家嘩嘩聲,入面啲遊客係真係嘩嘩嘩咁嘩出聲!不過自細就去慣香港太空館嘅我地非常淡定,慢慢欣賞影片同仔細咁聽佢個簡介,一向都知道佛教講求因緣果報,前世作業種下嘅因,今世就會有業報,大家可能未必知釋迦牟尼嘅前世係點,係條片度就有講解到佛陀前世係王子,出遊時見到飢餓嘅老虎,不忍其飢餓而捨身飼虎,黎來比人建塔供養。到下一世,因為佛陀前世種下善因,先得以成佛的善果。


2017-09-07 11:03

敦煌包子店

今日訂左莫高窟9:30門票,包車師傅趙叔叔帶我地去食敦煌早餐,本身想去夏家合汁食羊肉粉條,點知去到發現間野執左。於是馬上轉左去食小籠包同稀飯,都係當地人會經常食。唔同地方嘅小籠包,都有佢地唔同嘅地方,敦煌嘅小籠包一籠10粒全部漲卜卜,係包子厚皮帶肉,食落去同香港皮薄爆汁嘅小籠包完全唔同,反而似係小菜肉包,佢地都會溝乾辣椒粉同黑醋點黎食,食完一粒覺得幾正,忍唔住食食食,啪左大半籠!稀飯就係小米粥,應該有啲粟米係度所以煮出黎係淡黃色嘅,唔咸唔淡可以完美形容佢,清清淡淡嘅粥同濃味嘅包子互相配合。後來叔叔話可以加沙糖食。加完之後,變到甜甜地好食左好多,又即刻飲哂成碗小米粥。我地依家出發去莫高窟啦,好期待呀!


2017-09-07 11:02

客棧

人很好的民宿呀姨琴日請我地食瓜,食西瓜同棗子!她說敦煌這兒乾燥,吃塊瓜比較沒那麼乾燥。的確,敦煌好乾燥,呢個月份雖然天氣唔熱,但我地日飲超過4L水都唔夠保濕,可想而知有幾Dry。黎敦煌嘅朋友,記得準備好保濕啦!


2

2017-09-06 14:55

有人嘅地方就有史

正所謂,有人嘅地方就有史,歷史嘅史呀講緊~我地睇有關敦煌嘅書同Paper時發現敦煌呢個地方曾經比唔同嘅民族揸過大旗。
最早最早嘅記錄係上古堯舜時期,根據《尚書》​​記載:「流共工於幽州,放獾兜於崇山,竄三苗於三危,殛鯀於羽山,四罪而天下咸服。」三苗部落因為打輸左仗不服反抗,而被堯舜為首嘅中原部落流放到三危,成為左敦煌史上最早嘅居民。《通典・沙州條》亦云:「沙州,昔舜流三苗於三危,即其地也。其後代子孫為羌戎,代有其地。」三苗同佢地嘅後裔羌戎就一直住係敦煌過住採集、狩獵為生嘅游牧生活啦。
不過人係唔會一成不變嘅,只要佢有腳,佢就會行黎行去彈出彈入,所以每個地方嘅人都處於一個不斷嘅遷徙融合嘅情況。有時候彈左入人地個界線度,就分分鐘會開火,贏嘅一方就吞併輸嘅一方。去到戰國時期,月氏、塞種胡、烏孫呢三個民族就係敦煌一帶活動,以月氏所擁有嘅火力最為強大,月氏族人嘅野心同佢擁有嘅火力一樣咁大,所以一開火佢就將三苗後裔羌戎吞併,趕走左塞種胡、烏孫兩個民族,掌控10萬兵力,稱霸河西。
直到秦漢時期匈奴嘅力量不斷壯大,擁有30萬兵力嘅匈奴愛鬥大,又將月氏趕走,成功入主敦煌!而鮮卑、吐蕃、回鶻、黨項、蒙古都有係敦煌活動或者住過,一直到西漢漢武帝大破匈奴,先將敦煌呢個地方收入西漢版圖,漢武帝都即刻將中原唔同嘅大姓遷入敦煌,如張姓、索姓等。之後唔同嘅朝代至現今都來自有不同地方嘅人遷入敦煌。
三危?沙洲?敦煌?呢幾個係咩地方?如果想知,記得睇下個Post,科科。


2017-09-06 14:54

卜記張氏驢肉黃麵館

訓完了覺回一回氣就出發去市中心閒逛一下,錯過左公車嘅我地搭上左沿途撩我地嘅呀姨⋯⋯嘅的士。本來打算去食達記驢肉麵,呀姨搭左句呢間網上評價唔錯,喜歡同當地人搭訕嘅我地問左句你有無推薦,我地想試在地人先食嘅!呀姨馬上化身導遊一邊同我地指路簡介反彈琵琶像、沙洲夜市,另一邊就介紹在地人先食嘅卜記驢肉麵比我地!
第一啖有啲唔慣,食食下就覺得好好食,驢肉無論外貌定口感都似牛肉,黃麵嘅口感一如香港嘅油麵!無乜野我都係繼續食麵啦,因為真係好大份!


2017-09-06 14:53

敦煌葛老大客棧

清晨6點幾就到達敦煌啦!黎到敦煌第一件好人好事就係包車司機趙師傅嘅勁熱情款待,一早黎接我地火車送我地到民宿。依家嘅我地已經係民宿入面,經過一晚火車舟車勞頓,我地決定訓陣先再出發係市中心鳴沙山月牙泉走走。
利申係天氣方面我地又係完全錯估形勢,得13度,好彩帶多左件褸,最後無事!呢度嘅13度唔係香港冬天極凍嘅溫度,而係有種涼風輕輕吹嘅感覺,幾舒服。不過睇怕我地帶嘅小背心就著唔到上身了。


1

2017-09-05

我地出發喇!粉嶺

2017-09-05

深圳寶安國際機場,我地終於到左深圳機場搞掂Check In程序!

2017-09-05

係深圳機場排隊安檢果陣發現有女士安檢通道,就好似女性專用車廂咁新奇,於是排隊一試,見到人唔係好多,以為會快啲,點知都係排左好耐!後來先發現佢地嘅安檢程序好嚴謹


2017-09-05 14:52

蘭州

本身我地買左硬卧,但因為琴日瞓太少,所以想對自己好少少upgrade去軟卧。結果,無中國戶口又無支付寶嘅我地就無得換票。不過好彩,硬卧都好舒服!同埋同房嘅廣西呀姨呀伯都好好人。宜家好期待沿途風景!


2017-09-05 14:50

蘭州中川國際機場

係深圳機場Delay左兩個鐘,原定12點會到蘭州變左2點先到。一落機心諗點解呢個機場冷氣開到咁大嘅,出面鬼死咁大個太陽出到去會唔會好熱呢?事後發現,我地有啲錯估形勢,根據手機天氣預報,蘭州當地現時得16度,並唔係機場開得大冷氣,而係機場根本唔需要開冷氣都夠哂涼,唔知敦煌果邊天氣又點呢?到左再update大家